Versenden

Wat is de levertijd?

De levertijd van uw bestelling hangt af van het product. Wanneer u een product op maat heeft besteld, zoals een loungebank hoes, barbecue hoes of een maat zeil voor uw zeiljacht of motorjacht, zullen de levertijden langer zijn dan wanneer u een standaard product koopt. 

Gezien de huidige omstandigheden, die aanzienlijk invloed hebben op de levering van onderdelen, soorten doek en grondstoffen, kunnen we helaas geen harde leveringsdata geven. Hieronder een inschatting van het aantal weken per productgroep:

Algemene levertijd: 3 weken

Sloepzeilen (zelf installeren): 3 weken
Sloepzeilen (met installatie): 4 weken

Kuipzeilen (zelf installeren): 3 weken
Kuipzeilen (met installatie): 8 weken

Harmonicadoeken (zelf installeren): 3 weken
Harmonicadoeken (met installatie): 3 weken

Tuin- en consolehoezen: 3 tot 4 weken

Suncooler: 3 weken

Samples/onderdelen: 3 tot 5 werkdagen (mits op voorraad)

Wat zijn de verzendkosten?

Bij Bootzeil heeft u het voordeel van gratis verzending wanneer u producten bestelt met een totaalbedrag boven de €99,-. Uw pakket wordt dan voor niets bij uw gewenste locatie bezorgt. Verzendkosten naar het buitenland zijn afhankelijk van het soort zeil en de bestelling. Dit gaat in overleg met de klant. Voor meer informatie, neem contact met ons op.

 

Wie is jullie verzendpartner?

Bootzeil maakt gebruik van DPD via Sendcloud. Sendcloud maakt gebruikt van de pakketdienst DPD om alle verzendingen te verzorgen. DPD heeft veel voordelen voor u als klant, daarom hebben wij voor DPD gekozen. DPD levert bijvoorbeeld van maandag tot en met zaterdag. Omdat veel van onze klanten het prettig vinden om de bestelling op zaterdag te ontvangen, willen wij ook kunnen leveren op zaterdag. DPD bezorgt het pakket bij een van uw buren, wanneer u niet thuis bent. Zo heeft u toch aan het einde van de dag uw bestelling in huis. U kunt ervoor kiezen het pakket op te halen bij een DPD punt dicht bij uw huis, op het moment dat het u uitkomt.
Zodra het pakket door ons bij DPD is aangeboden ontvangt u een track&trace code.

Hoe worden de bootzeilen en hoezen verpakt?

Bij Bootzeil proberen wij altijd uw producten zo goed te verpakken dat ze geen schade kunnen oplopen tijdens de verzending. Wij vouwen de zeilen of hoezen altijd zo goed mogelijk op om kreukels te voorkomen. Uw hoes of bootzeil wordt altijd verpakt in een extra stevige doos. Bootzeil heeft deze dozen speciaal laten ontwikkelen omdat sommige afdekzeilen of hoezen door de grootte toch aardig wat kilo's wegen. Omdat het milieu ook belangrijk is voor ons, vinden wij hergebruik van dozen ook belangrijk. Wij proberen dit altijd te doen bij de kleinere hoezen of zeilen.

Wanneer u zelf uw zeil of hoes naar Bootzeil wil sturen, adviseren wij dit ook stevig in te pakken. Wanneer uw bootzeil een hoes of tas eromheen heeft, kunt u deze ook gebruiken voor de verzending.

U kunt uw product altijd ruilen binnen de wettelijke termijn van 14 dagen. Deze gaat in op het moment dat u het product heeft ontvangen. Voor het terugsturen van Maatwerk, te herkennen aan het kenmerk 'Custom' en het doe-het-zelf pakket, gelden andere voorwaarden. Een dekzeil met een door u gekozen optie van een rits valt onder Custom dekzeilen. Meer informatie over deze voorwaarden kunt u hieronder lezen. Voor alle accessoires geldt het standaard retourbeleid. Op al onze producten zit een garantietermijn van 2 jaar.

Bekijk hier onze retourprocedure pagina, vul in en voeg toe aan uw winkelmandje indien u een product wilt retourneren.


Wilt u een Custom dekzeil retourneren?

Custom dekzeilen kunnen niet geretourneerd worden. Dit is niet mogelijk aangezien het maatwerk betreft. Wel kunt u ten alle tijden contact met ons opnemen zodat wij met u kunnen zoeken naar een passende oplossing.

Bekijk hier onze retourprocedure pagina, vul in en voeg toe aan uw winkelmandje indien u een product wilt retourneren.


Wilt u een ShapeX dekzeil retourneren?

Zodra u aan uw 'ShapeX' pakket begonnen bent, wordt dit ook gezien als maatwerk en vervalt hiermee het herroepingsrecht. Shape X pakketten zijn de standaard pakketten voor bijvoorbeeld een zeiljacht of motorjacht. ShapeX dekzeilen met een rits vallen onder het retourbeleid van Custom dekzeilen.
Wanneer u al bent begonnen met de installatie, kan het dekzeil niet meer geruild worden. Bijvoorbeeld wanneer u alleen de stokken heeft gezaagd, kunt u in principe het dekzeil nog terugsturen met uitzondering van de stokken. Deze gevallen worden individueel beoordeeld dus neem gerust contact met ons op, zodat wij samen kunnen zoeken naar een passende oplossing. 

Bekijk hier onze retourprocedure pagina, vul in en voeg toe aan uw winkelmandje indien u een product wilt retourneren.

Voor meer informatie over de retour- en ruilvoorwaarden kunt u het beste onze algemene voorwaarden raadplegen.