Verzenden

Wat is de levertijd?

De levertijd van uw bestelling hangt af van het product. Wanneer u een product op maat heeft besteld, zoals een loungebank hoes, barbecue hoes of een maat zeil voor uw zeiljacht of motorjacht, zullen de levertijden langer zijn dan wanneer u een standaard product koopt zoals een Shape X product. Wanneer u een maatwerk product heeft besteld, wordt dit gemaakt in ongeveer 10 werkdagen. Als u uw boot heeft laten inmeten gaan de 10 werkdagen in vanaf het inmeet moment. Wanneer u het afdekzeil laat installeren gebeurd dit vaak na het maken, dus na de 10 werkdagen. Als u een gestandaardiseerd product heeft besteld, is de levertijd vaak 2 / 4 werkdagen. Wanneer u een sample van stof heeft besteld of een ander klein pakketje, kunt u verwachten dat het met 1 ? 2 werkdagen in huis is.

 

Wat zijn de verzendkosten?

Bij Bootzeil heeft u het voordeel van gratis verzending wanneer u producten besteld met een totaalbedrag boven de €99,-. Uw pakket wordt dan voor niets bij uw gewenste locatie bezorgd. Verzendkosten naar het buitenland zijn afhankelijk van het soort zeil en de bestelling. Dit gaat in overleg met de klant. Voor meer informatie, neem contact met ons op.

Wij leveren alleen binnen europa. Wanneer een pakket verzonden wordt, naar Nederland of Belgie, zijn de verzendkosten onder de 25kg €8,23
Verzendkosten naar andere landen binnen europa zijn voor pakketten van 1kg t/m 10kg: €31,-, 11kg t/m 20kg: €40,- en 21kg t/m 30kg: €55,-

 

Wie is jullie verzendpartner?

Bootzeil maakt gebruik van MyParcel. MyParcel maakt gebruikt van de pakketdienst PostNL om alle verzendingen te verzorgen. PostNL heeft veel voordelen voor u als klant, daarom hebben wij voor PostNL gekozen. PostNL levert bijvoorbeeld van dinsdag tot en met zaterdag. Omdat veel van onze klanten het prettig vinden om de bestelling op zaterdag te ontvangen, willen wij ook kunnen leveren op zaterdag. PostNL bezorgd het pakket bij een van uw buren, wanneer u niet thuis bent. Zo heeft u toch aan het einde van de dag uw bestelling in huis. PostNL maakt gebruik van Pak je gemak. Als u hiervoor kiest, kunt u het pakket ophalen bij een PostNL punt dicht bij uw huis, op het moment dat het u uitkomt.

Hoe worden de bootzeil en hoezen verpakt?

Bij Bootzeil proberen wij altijd uw producten zo goed te verpakken dat ze geen schade kunnen oplopen tijdens de verzending. Wij vouwen de zeilen of hoezen altijd zo goed mogelijk op om kreukels te voorkomen. Uw hoes of bootzeil wordt altijd verpakt in een extra stevige doos. Bootzeil heeft deze dozen speciaal laten ontwikkelen omdat sommige afdekzeilen of hoezen door de grootte toch aardig wat kilo's wegen. Omdat het milieu ook belangrijk is voor ons, vinden wij hergebruik van dozen ook belangrijk. Wij proberen dit altijd te doen bij de kleinere hoezen of zeilen.

Wanneer u zelf uw zeil of hoes naar Bootzeil wilt sturen, adviseren wij dit ook stevig in te pakken. Wanneer uw bootzeil een hoes of tas eromheen heeft, kunt u deze ook gebruiken voor de verzending.

U kunt uw product altijd ruilen binnen de wettelijke termijn van 14 dagen. Deze gaat in op het moment dat u het product heeft ontvangen. Voor het terugsturen van Maatwerk, te herkennen aan het kenmerk 'Custom' en het doe-het-zelf pakket, te herkennen aan het kenmerk 'ShapeX', gelden andere voorwaarden. ShapeX dekzeil met een door u gekozen optie van een rits valt onder Custom dekzeilen. Meer informatie over deze voorwaarden kunt u hieronder lezen. Voor alle accessoires geld het standaard retourbeleid. Op al onze producten zit een garantietermijn van 2 jaar!

Bekijk hier onze retourprocedure pagina, vul in en voeg toe aan uw winkelmandje indien u een product wilt retourneren.


Wilt u een Custom dekzeil retourneren?

Custom dekzeilen kunnen niet geretourneerd worden. Dit is niet mogelijk aangezien het het maatwerk betreft. Wel kunt u ten alle tijden contact met ons opnemen zodat wij met u kunnen zoeken naar een passende oplossing.

Bekijk hier onze retourprocedure pagina, vul in en voeg toe aan uw winkelmandje indien u een product wilt retourneren.


Wilt u een ShapeX dekzeil retourneren?

Zodra u aan uw 'ShapeX' pakket begonnen bent, wordt dit ook gezien als maatwerk en vervalt hiermee het herroepingsrecht. ShapeX pakketten zijn de standaard pakketten voor bijvoorbeeld een zeiljacht of motorjacht. ShapeX dekzeilen met een rits vallen onder het retourbeleid van Custom dekzeilen.
Wanneer u al bent begonnen met de installatie, kan het dekzeil niet meer geruild worden. Bijvoorbeeld wanneer u alleen de stokken heeft gezaagd, kunt u in principe het dekzeil nog terugsturen met uitzondering van de stokken. Deze gevallen worden individueel beoordeeld dus neem gerust contact met ons op, zodat wij samen kunnen zoeken naar een passende oplossing. 

Bekijk hier onze retourprocedure pagina, vul in en voeg toe aan uw winkelmandje indien u een product wilt retourneren.

Voor meer informatie over de retour- en ruilvoorwaarden kunt u het beste onze algemene voorwaarden raadplegen.